I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 20 May 2011

ILmU DiManA-MaNa

hari neh sesuatu berlaku pada aku....
aku taw la hidup neh kna slalu memberi tp kdg2 kite kena menerima juga..
hahaha...itulah keseimbangan...
so, nk jadi citer nyer..
aku neh pergi laa jln2 ngan kawan2..cam biase laa...
tgh jln2 tu tibe2...
aku terserempak ngan sorg pakcik tu..
dye jual roti canai..
dye tanyer aku, " adik neh lepasan spm k???"
aku jawab,"ye, betul"....
hah...mula perbualan kami...hehe
pakcik: adik neh dah dapat offer k????
aku: ye, pakcik....
pakcik: adik dpt kat mane???
aku: dapat asasi uiam...
pastu pakcik tu tnyer kawan aku...
pakcik: adik neh dapat ane????
kawan: saya dpt diploma kejuruteraan nuklear...tapi xnk prgi..saya nk g matrik...
muke pakcik tu berkerut...
pakcik: hoh, silap tu adik....baik adik ambik diploma tu...sbb cube adik bygkn, gaji nyer amat lumayan walaupon diploma..tp kalo masuk mtrk...blm tntu adik dapat kos cmtu untk degree...risiko tinggi tu...
kawan: ok2..btol jugak...


camtu laa cite nyer...haha
xsemesti yg keje besar je taw akn pembelajaran tp yg keje2 begini pon ade ilmu...
so, jgn pandang rendah dgn ape yg ade pada seseorg...hehe
mgkn ilmu mereka sgt hebat cume krg bernasib baik..ok...
wassalam...

No comments:

Post a Comment